Privacy Policy
VDP Consult bv
Waalstraat 57
9870 ZULTE
VDP Consult bv (verder “kantoor”) hecht echt belang aan het respecteren van uw privacy. We willen u daarom duidelijk informeren over hoe we uw persoonsgegevens verzamelen en gebruiken. Deze privacyverklaring is bedoeld voor zowel natuurlijke personen als rechtspersonen.
Verwerking en gebruik van uw persoonsgegevens
Met persoonsgegevens bedoelen we niet alleen gegevens waarmee u direct kunt worden geïdentificeerd, maar ook gegevens waarmee u indirect kunt worden geïdentificeerd.
Directe identificatie is mogelijk aan de hand van persoonsgegevens zoals uw naam, adres, rijksregisternummer, e-mail, telefoonnummer, etc.
Indirecte identificatie is mogelijk met behulp van informatie die u kan identificeren in combinatie met andere informatie. Wat voor soort persoonsgegevens verwerken we?
De verschillende categorieën persoonsgegevens die we doorgaans verwerken, zijn de volgende:
- Identificatiegegevens
- Elektronische identificatiegegevens
- Elektronische locatiegegevens
- Financiële gegevens
- Persoonlijke karaktertrekken
- Fysieke gegevens
- Gezinssamenstelling
- Hobby’s en interesses
- Kenmerken bewoning
- Onderwijs en vorming
- Beroep en werkgelegenheid
- Nationaal nummer / identificatie van de sociale zekerheid
- Fysieke gezondheid
- Mentale gezondheid
Gegevens met betrekking tot uw behoeften en interesses die u aan ons meedeelt.
Audiovisuele gegevens, zoals bewakingsvideo-informatie vanuit onze kantoren, informatie gecommuniceerd naar ons callcenter of per e-mail, en opnames van onze oproepen.
We zouden ook gegevens uit externe bronnen kunnen gebruiken om onder meer te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bv. Informatie van overheidsinstanties in het kader van de strijd tegen terrorisme en het witwassen van geld).
Op wie is onze verwerking van persoonsgegevens van invloed?
We verwerken de persoonsgegevens van personen of juridische identiteiten met wie we een directe of indirecte relatie hebben gehad of waarschijnlijk zullen hebben. Dergelijke persoonsgegevens kunnen in het bijzonder verwijzen naar:
- Aan klanten en hun vertegenwoordigers of begunstigden
- Aan potentiële klanten
- Iedereen die is geassocieerd met een juridische entiteit, zoals een vertegenwoordiger van een bedrijf of een vereniging zonder winstoogmerk.
- We gebruiken ook de persoonsgegevens van derden, contactpersonen die een directe of verre relatie hebben met de klant.
Waar gebruiken we uw persoonsgegevens voor?
Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Beheer van clientbestanden
- Leveringen, uitvoering van de producten en diensten die wij aanbieden
- Beheer van klantrelaties
- Een persoonlijke zakelijke benadering.
Om u de meest relevante producten en diensten te kunnen bieden, zullen we waarschijnlijk:
- Om uw mogelijke behoeften met betrekking tot onze producten of onze diensten te analyseren.
- Optimalisatie van de uitvoering van onze diensten.
- Preventie, detectie en omzeiling van kwetsbaarheden.
We gebruiken ook contact- en beveiligingsgegevens om alle transacties en communicatie via onze verschillende kanalen te valideren, volgen en beveiligen. (Wachtwoord, code, kaartlezer, etc.)
Hoe beheren we uw persoonlijke gegevens?
We respecteren het wettelijk kader voor de bescherming van persoonsgegevens. Onze reputatie op het gebied van integriteit en ons respect voor de privacy van onze klanten is belangrijk voor ons. We stellen alles in het werk om te voldoen aan de Belgische wetten en Europese regelgeving inzake gegevensbescherming en nemen de uitvoeringsmaatregelen onder toezicht van de commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. In overeenstemming met deze regelgeving nemen wij de gepaste technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens optimaal beveiligd zijn tegen elk onopzettelijk verlies of openbaarmaking aan personen die geen toestemming hebben. We maken ook contractuele afspraken met de verschillende partijen die ons kunnen helpen bij het verwerken van uw persoonsgegevens of aan wie we uw gegevens meedelen.
Hoe verzamelen we uw persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens worden verzameld zodra u klant wordt, gebruik maakt van een van onze producten of diensten of wanneer u contact met ons opneemt via onze verschillende platforms. Wij beveiligen uw gegevens.
Hoe beveiligen we uw gegevens?
Wij nemen de beveiliging van uw gegevens zeer serieus.
Hiervoor hebben we gekozen voor een security governance raamwerk dat periodiek wordt geactualiseerd en in lijn is met internationale regels en standaarden. Meer specifiek hebben we technische maatregelen genomen en passende procedures ontwikkeld om de integriteit van uw persoonsgegevens en hun vertrouwelijke en veilige behandeling te garanderen.
Hoe kunt u uw persoonlijke gegevens beveiligen?
Hoewel we ons uiterste best doen om uw gegevens te beveiligen, raden we u aan de volgende maatregelen te nemen om de veiligheid van uw gegevens aan uw kant zo goed mogelijk te garanderen:
Installeer antivirussoftware, antispywaresoftware en een firewall. Stel uw voorkeuren zo in dat deze beveiligingen regelmatig worden bijgewerkt.
- Laat uw apparatuur en toegangsmiddelen niet onbeheerd achter.
- Zorg ervoor dat u uw toepassingen sluit.
- Schrijf uw wachtwoorden nooit op.
- Gebruik complexe wachtwoorden die alleen uit hoofdletters, cijfers en tekens bestaan.
Hoe lang bewaren we uw persoonsgegevens?
We doen er alles aan om uw persoonsgegevens niet langer te bewaren dan het doel waarvoor ze verzameld zijn. Bewaartermijnen zijn niet universeel en kunnen variëren afhankelijk van de omstandigheden. Uw gegevens kunnen tot 10 jaar na het einde van uw contract worden gearchiveerd. Wij behandelen uw persoonlijke gegevens met de grootste zorg en delen alleen uw gegevens die nodig zijn om u de beste dienstverlening te bieden. We kunnen uw persoonlijke gegevens overdragen aan andere entiteiten die ons helpen bij het beheer van onze activiteiten, IT-beveiliging of de levering van specifieke diensten en producten. Voor bepaalde maatregelen ter bestrijding van het witwassen van geld en operationele beveiligingsactiviteiten kunnen we buitenlandse entiteiten gebruiken.
Uw persoonlijke gegevens buiten het kantoor
In sommige gevallen vereist de wet dat wij uw gegevens delen met derden:
- Overheidsinstanties, regelgevende instanties en toezichthoudende instanties wanneer er een wettelijke verplichting bestaat om klantinformatie mee te delen / openbaar te maken, zoals de belastingdienst en de Nationale Bank van België.
- Gerechtelijke of opsporingsinstanties zoals politie, aanklagers, rechtbanken, arbitrage- / bemiddelingsinstanties op hun uitdrukkelijk verzoek.
- Advocaten, notarissen en curatoren die te maken hebben met andermans zaken en bedrijfsrevisoren.
Derden aan wie we wettelijk niet verplicht zijn om persoonsgegevens door te geven, maar aan wie we veel van onze diensten verlenen:
- Specialisten in de financiële sector die ook wettelijk verplicht zijn om zorgvuldig om te gaan met persoonsgegevens.
- Serviceproviders, inclusief bedrijven of personen die ons helpen met:
- Het ontwerp en onderhoud van onze internettools en -applicaties.
- De marketing van onze activiteiten, de organisatie van evenementen en het beheer van klantcommunicatie.
- Rapporten en statistieken voorbereiden, documenten afdrukken en onze producten ontwerpen.
- Instellingen waarvan wij producten en diensten verkopen, bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen.
- Verzekeringsmakelaars.
In het bovenstaande geval zorgen we ervoor dat derden slechts beperkte toegang hebben tot de persoonsgegevens die nodig zijn om de specifieke vereiste taken uit te voeren. We zorgen er ook voor dat derden ermee instemmen de gegevens op een veilige en vertrouwelijke manier te gebruiken en te gebruiken in overeenstemming met onze instructies. Wanneer we met derde partijen buiten België werken, nemen we de gepaste maatregelen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens naar behoren worden beschermd in het land van bestemming. In dat geval handelen we om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens met dezelfde zorg worden behandeld als in België.
Wat zijn uw rechten?
We streven ernaar om zo transparant mogelijk te blijven over de gegevens die we gebruiken. De wet staat u toe om toegang te vragen tot, geïnformeerd te worden over, te raadplegen en te corrigeren voor de persoonlijke gegevens die we over u hebben. U kunt bezwaar maken tegen het gebruik ervan. U heeft het recht om te worden vergeten en het recht om uw gegevens over te dragen. U hebt het recht om te worden vrijgesteld van elk automatisch besluitvormingsproces.
Informatie
Wij gaan:
- U een beschrijving van de opgeslagen gegevens bezorgen.
- U een uitleg van de redenen voor bewaring geven.
- U de redenen voor een geautomatiseerde verwerking van uw gegevens meedelen.
Hiervoor dient u contact op te nemen met ons kantoor. U moet identificatie verstrekken of beveiligingsvragen beantwoorden om aan uw verzoek te voldoen. We zullen u een kopie bezorgen van de gegevens die we gebruiken. Het eerste verzoek is geheel gratis. Voor elk bijkomend verzoek zijn wij bevoegd om u administratiekosten van € 100, – per verzoek in rekening te brengen. In sommige gevallen kunnen we u echter de toegang tot gegevens ontzeggen wanneer deze commercieel gevoelige informatie kunnen onthullen die we nodig hebben om te beschermen, of wanneer deze betrekking heeft op juridische onderzoeken. U wordt binnen een redelijke termijn geïnformeerd over de reden van de weigering en over de mogelijkheid om een klacht in te dienen via een van onze kanalen. We nemen alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens correct, actueel, volledig, relevant en niet misleidend zijn. We kunnen u vragen om te bevestigen dat uw gegevens nog up-to-date zijn. Als u van mening bent dat uw persoonlijke gegevens waarover wij beschikken onjuist zijn, kunt u ons vragen deze te wijzigen. We zullen zo snel mogelijk op uw verzoek reageren om het af te ronden. We zullen uw persoonlijke gegevens wijzigen als deze onjuist, verouderd, onvolledig, irrelevant of misleidend blijken te zijn, rekening houdend met de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld. Als we uw gegevens corrigeren en deze eerder hebben gedeeld met een derde, zullen we deze derde ook op de hoogte stellen wanneer dit wettelijk verplicht is. Als we het niet eens zijn met uw verzoek om correctie van uw persoonsgegevens, zullen we de reden hiervoor toelichten, evenals de modaliteiten voor het indienen van een klacht. In dat geval kunnen wij u een aanvullende verklaring bezorgen waarin we aangeven dat de gegevens volgens u niet juist zijn.
Het recht op verzet.
Wanneer u klant wordt, vragen wij u of u een gepersonaliseerde behandeling wenst waarvoor wij uw gegevens gebruiken. U kunt zich op elk moment afmelden voor deze gepersonaliseerde behandeling. Houd er rekening mee dat door ons te verzetten tegen de gepersonaliseerde benadering, we mogelijk contact met u kunnen blijven opnemen voor andere doeleinden, zoals naleving van wettelijke of contractuele verplichtingen. (Voorbeeld: belangrijke informatie over uw contract of het beheer ervan)
Het recht om te worden vergeten
U heeft het recht om te verzoeken dat uw gegevens worden vernietigd. Dit verzoek kan worden geweigerd als er juridische redenen zijn op basis van wettelijke bepalingen (wettelijke bewaartermijnen, antiwitwasverplichtingen), contractuele verplichtingen, een vonnis, het bestaan van een strafrechtelijk onderzoek of het bestaan van een juridisch geschil. U wordt binnen een redelijke termijn geïnformeerd over de weigering en hoe u hierover een klacht kunt indienen.
Het recht om uw gegevens over te dragen.
U heeft het recht om uw gegevens over te dragen aan een andere entiteit. De gegevens worden gratis overgedragen in een gestructureerde, gangbare en leesbare vorm. Let op, dit geldt niet voor gegevens die worden verstrekt op basis van een overeenkomst of contract.
Het recht om vrij te zijn van automatische besluitvorming of profilering
U hebt het recht om niet te worden onderworpen aan automatische besluitvormings- of profileringsprocessen. Wilt u meer informatie of een klacht indienen? Wij zijn verplicht om uiterst zorgvuldig met uw persoonsgegevens om te gaan. We verbinden ons ertoe om elke klacht met betrekking tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in behandeling te nemen en als zodanig verbinden we ons ertoe om elke klacht over de bescherming van uw privacy binnen een maand na ontvangst van uw verzoek onmiddellijk te behandelen. Indien u meer informatie wenst te ontvangen over derden aan wie wij uw persoonsgegevens zouden kunnen meedelen in overeenstemming met de wet of als onderdeel van een dienst die wij hen hebben toevertrouwd, of indien u een klacht wenst in te dienen met betrekking tot de verwerking van uw persoonlijke gegevens, neem dan contact met ons op.
Door te bellen naar 0472/ 95 68 51
Door ons een e-mail te sturen op vincent@vdpconsult.be
U kunt uw verzoek ook naar het volgende adres sturen:
VDP Consult
Waalstraat 57
9870 Zulte
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u dit ook melden bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel.
Over deze privacyverklaring
Deze privacyverklaring treedt in werking op 01/05/2021 en is onderhevig aan wijzigingen om ervoor te zorgen dat de inhoud een nauwkeurige afspiegeling is van de regelgevende ontwikkelingen, evenals eventuele wijzigingen binnen het Bureau.
GDPR-kennisgeving
Per 25 mei 2018 treedt de Europese GDPR-verordening (General Data Protection Regulation) in werking. In toepassing hiervan verstrekken wij u de volgende informatie: Functionaris Gegevensbescherming voor het Bureau:
Vincent Vandeputte
vincent@vdpconsult.be
+32472956851
Cookies
Deze site maakt heel beperkt gebruik van coockies.
Het gaat enkel over Analytische cookies voor het anoniem verwerken van bezoekersgegevens door Google Analytics. Hierbij maakt het systeem gebruik van IP anonimisering waarbij IP-adressen nooit volledig opgeslagen worden door Google.
Mocht u om een of andere redenen moeten inloggen op deze website, zal uw aanmelding onthouden worden op uw apparaat door middel van een cookie. Dit is enkel van toepassing voor administrators.